söndag 1 januari 2012

Var är Du?



En ytterst befogad fråga till alla och envar inklusive mig själv.

Om jag ärligt ställde den frågan till mig själv varje dag torde det komma något positivt produktivt ur det så småningom..

För att förstå en process är det positivt att medvetandegöra byggstenarna, aspekterna av dess varande och miljöfaktoriska värde.

Idag tänkte jag titta på några olika faktorer som får livet att gå runt.

Eller ej.

Är du sann?

Är en av de viktigaste frågorna.

Ja, svarar du, jag är sann, för mig....

Ok.

Men vad är sant då?

Vem sitter inne med den universella sanningen?

Hur mäter man sanning?

Såhär kan man göra:

Bilden ovan beskriver ett verktyg som visar på olika energilager som vi omger oss med.

Målet och strävan är att vara i mitten konstant. Inte bara att ha tillgång till eller vara i kontakt med vår kanal utan att helt enkelt vara kanalen, vara flödet för den gudomliga livsenergin som i sin tur kan ta olika uttryck såsom information, möten, olika processer...

När vi möter på Motstånd

.......Vet vi att vi hamnat utanför vår mitt.

Mitten är inget annat än vår ursprungliga plan, vår ursprungliga önskan om hur detta mitt nu, livet jag lever här, ska te sig vara och bli.

Jag jobbar med färgkoder, vilket visar mig vad det undermedvetna vill, tycker och säger.

Vad Du tycker och vad du säger är två vitt skilda saker och ju längre ut i periferin du kommer i ditt varande desto mindre är det intressant att lyssna på vad du säger. Dock är det ytterst intressant att lyssna på ditt undermedvetna vilket alltid, alltid talar sanning.

I en Coachning kan jag komma att fråga dig om färger. Detta bygger helt och hållet på de färgkoder som är laddade med den enkla universella strukturen av ett informationssystem vi alla är en del av.

...Färgernas betydelse.

Så...

När vi känner minsta lilla motstånd hos någon. När vi känner minsta lilla motstånd i en situation, jamen då vet vi, precis detta meddelande till mig som kommer i form av motstånd, är en gåva. Detta är den dyrbara present som universum paketerat i form och leverans för mig att ta emot på det mest jobbiga vis för att jag ska fatta att nej, detta var ej för mig att ta del av. Eventuellt för mig att lära mig av javisst, men ej att stanna i och definitivt ej att anamma.

Gå tillbaka till gå.

In, tillbaka, mitt i din mitt.

Mitt i mitten, där vi sammansmälter att vara den kanal för Universum som vi är, där kraften och styrkan genom moder jord och fader himmel ger oss den näring och energi vi behöver för vår ultimata överlevnad, precis där, har vi och äger vi vår egen frihet.

Detta är anledningen till att en livstidsfånge kan känna sin egen frihet som aldrig förr, detta är anledningen till att den ensamma grottboende mannen på berget kan känna sin egen ofantliga rikedom.

Det är därför vi i vårt samhälle där vi har en massa saker kan känna oss fattiga som få.

Att vara mitt i sin mitt innebär inte bara att vi är flödet av den gudomliga kraften och energin, det innebär också att vi är en positiv konstuktiv beståndsdel, aspekt av det stora maskineriet.

Att bemöta motstånd med motstånd är sunt. Möter du motstånd bejaka din egen reträtt. In i mitten med dig, bese situationen, revidera din trosföreställning, omgruppera dina krigiska hjärnceller och salutera dina frihetstänkande cellers längtan till källans eviga näring, kärlek.

Och så det här med sanning. Jomen, det finns faktiskt bara en sanning. Allt annat är färgat av våra Egon.

Den enda sanningen som finns är den universella, den som vilar på naturlagarna och de kosmiska magnetfält som får oss att vara här eller där i våra energier.

Frihet. Är sanningen.

Allt annat går bort.

Frihet har vi mitt i vår mitt. Exakt där och då vi kopplar på kraften och energin ifrån Moder Jord och Fader Himmel, exakt där och då vi blir den kanal vi är i det stora maskineriet, varken mer eller mindre än så.

Att vara den kanal vi är innebär frihet. Då vi inget behöver, inget önskar, inget vill ha, där vi bara är.

Där vi bara är eufori kärlek och flyter samman med allt och alla, alla kanter suddas ut, inget är viktigt och livet är bara en endaste stor glädje.

Hur många gånger i livet har du känt av den känslan?

"Ja" svarar du kanske, "Sist jag shoppade"
Jo, det kan liknas vid euforin och uppfyllandet när vi berikar oss med saker och ting, det kan vara förvillande likt men i sig, totalt ojämförbart, då det inte på något vis ligger inom samma ram.

Om du konfronterar någon och av dig själv och situationen kräver sanning?

I de olika delar som denna energiprocess innebär kan vi se att just konfrontation är fantastiskt värdefullt.

Är du konfrontations och konflikträdd?

Bra! Dags att rensa bort detta destruktiva mönster..

Konfrontation är när motstånd möter motstånd. Två energier möts ute i periferin. Om en av dessa två skulle vara mitt i sin mitt skulle konfrontation fortfarande kunna uppstå men då, inte lika dramatiskt.

När konfrontation uppstår med två egon, ute i periferin kan både drama och trauma uppstå.

Det är fantastiskt med konfrontation, konfrontera mera! Skapa utrymme för mer sanning! Våga och ha tillit till att rensa luften! Våga och ha tillit till att se processer för vad de är! Se alltings egentliga sanning så är du snart tillbaka mitt i din mitt.

Fråga dig själv, vilken färg är detta?

Fortare än tanken kommer en färg till dig, bese cirkeldiagrammet ovan och fråga dig själv, är det inte dags att kliva bakåt, tillbaka in i min mitt.

Du har ett ansvar för din sanning. Dock aldrig ett ansvar för någon annans sanning. Viktigt!

Du har ett ansvar för att vara dig själv i din egen mitt, inte och aldrig har du detta ansvar för någon annan.

Föregå med gott exempel. Var i sanning.

Undvik aldrig motstånd men nyttja alla motstånd till att se din egen plats och roll, lär dig, och ta med dig erfarenheten men tacka snart för dig och kliv sedan tillbaka, in i din mitt, in till friheten sanningen och kärleken.

Var är du?

Just Nu?

/Carola

1 kommentar:

  1. Intressant läsning och emellanåt lite svårt att hänga med tyckte jag. Konfrontation är för mig inte motstånd mot motstånd, det är konflikt som är det. Konfrontation är ett ifrågasättande. Konfronterar jag dig så ifrågasätter jag något du sagt, gjort eller tyckt till om, oftast i relation till en specifik fråga som gäller även mig vad är annars syftet att konfrontera...tänker jag. Just nu är jag precis här med morgonkaffet, där jag ska vara. I lugnet då jag är själv, kanske befinner mig någon annanstans senare idag :) Kram

    SvaraRadera